Incidentmelding
Votre histoire
2020-07-06
Ik rapporteer dit incident als waarnemer.
Ik hoor een nooduitzending, "PAN, PAN, PAN"
Op de grond, voor een taxi, het landingspunt van de in gebruik landingsbaan in het zicht, zie ik een ULM in "BASE LEG", propeller gestopt.
Men bevestigt dat hij prioriteit heeft. De piloot landt prachtig op de landingsbaan.
Het apparaat wordt snel vrijgegeven, deels met de hand.
Ik hoor een nooduitzending, "PAN, PAN, PAN"
Op de grond, voor een taxi, het landingspunt van de in gebruik landingsbaan in het zicht, zie ik een ULM in "BASE LEG", propeller gestopt.
Men bevestigt dat hij prioriteit heeft. De piloot landt prachtig op de landingsbaan.
Het apparaat wordt snel vrijgegeven, deels met de hand.
Données de contact
Concernant l'/les avion(s)
3-axes high wing
Météo
6-15kts
> 10000
FEW (1-2)
> 3000
20
0
Concernant l'incident
Incident
Technische problemen/s techniques
De noodlanding was te wijten aan de oververhitting van de motor.
De piloot, in lokale vlucht, heeft zijn motor uitgeschakeld zodra hij wist dat hij kon landen.
Na controle bleek dat er een slang, niet goed vast gemaakt, losgeraakt was.
De piloot, in lokale vlucht, heeft zijn motor uitgeschakeld zodra hij wist dat hij kon landen.
Na controle bleek dat er een slang, niet goed vast gemaakt, losgeraakt was.
Dit incident toont het belang aan van motorstoringsoefeningen, maar ook het belang van de controle van het toestel voor het opstijgen. Het regelmatig openen van de motorkap is niet nutteloos.
Images
Laad maximaal 3 foto's van het incident op. Elk bestand mag hooguit 1 MB bedragen. Pas eventueel de resolutie van het fototoestel op je tablet of smartphone aan.
Chargez maximum 3 photos de l'incident. Chaque fichier individuel ne peut dépasser 1 Mo. Si nécessaire, adaptez la résolution de l'appareil photo de votre tablet ou smartphone.